Weet u niet zeker waarom u niet #1 scoort met uw focus keywords in Google? U maakt waarschijnlijk een van de fouten die andere ook maken. Wij geven u een overzicht van de meest gemaakte fouten bij SEO. Daarnaast zullen we u ook uitleggen hoe u dit kan vermijden of kan oplossen!
Als u ervoor wilt zorgen dat u hoog in Google scoort moet u de juiste keywords gebruiken op elke pagina. Wij komen regelmatig tegen dat site beheerders te ‘algemene’ keywords gebruiken. Als u een relatief klein bedrijf hebt en u wilt gevonden worden op ‘huur auto’, dan legt u de lat te hoog. U moet met iets veel specifieker komen dan dat. Anders concurreert u met alle andere ‘’huur auto bedrijven’’ over de hele wereld, en dat is onmogelijk om te doen! Dus zorg ervoor dat u het gebied van waar uw bedrijf zit toevoegt aan de keywords. Dit zorgt ervoor dat uw keyword een long-tail keyword wordt, zoals we dat noemen. In het geval van het auto verhuur bedrijf zou het bijvoorbeeld "auto huren kreta" kunnen zijn als u auto verhuurt op Kreta.
Hoe langer en specifieker de keywords zijn, hoe hoger uw kans is om te scoren op dat keyword. Anderzijds geldt natuurlijk ook dat het zoekvolume van het keyword afneemt. Immers, het keyword is een stuk specifieker en dat wordt over algemeen minder gezocht dan brede, algemene keywords. U kunt dit compenseren door een groot aantal pagina’s op uw site te optimaliseren voor verschillende long-tail keywords. Uw website genereert uiteindelijk meer verkeer voor al deze long-tail keywords, wat zorgt voor een betere conversieratio dan een algemeen keyword.
Vergeet ook zeker niet de snelheid van de website. Hoe sneller de website, hoe hoger Google u mogelijk zal ranken. Er is een zeer nuttige tool van Google om zelf uw sitesnelheid te controleren: Google PageSpeed Insights. Deze tool geeft u een overzicht welke aspecten verbeterd moeten worden om de snelheid van een bepaalde pagina te verhogen.
Een van de dingen die wij aanraden is om de afbeeldingen en foto's te optimaliseren. Veel websites hebben afbeeldingen die relatief groot zijn, wat dus veel tijd nodig heeft om te laden. Het formaat van de foto aanpassen kan de snelheid van uw site al verhogen. Als u een WordPress website heeft, kunt u dit snel doen door een plugin te installeren die dit voor u doet! Hoewel handmatig coderen vaak de betere oplossing is.
Een andere tip is om browser caching en gzip-compressie in te schakelen. Browser caching zorgt ervoor dat uw website sneller laadt voor terugkerende bezoekers. Gzip-compressie comprimeert statische bestanden, zoals tekst en afbeeldingen, waardoor ze sneller worden geladen in uw browser.
U heeft uw website geoptimaliseerd voor zoekmachines en ontvangt inmiddels veel bezoekers. Maar dat is eigenlijk helemaal niet uw doel! Want zelfs duizenden bezoekers zijn alleen interessant als er ook veel bezoekers besluiten om een conversie te realiseren op uw website. Of het nu het invullen van een formulier is of het bestellen van een product, een bezoeker die niet converteert op uw website is niks waard. Conversie-optimalisatie is in dit geval heel erg belangrijk. Door uw website juist in te richten is het mogelijk meer conversies te realiseren. De beste manier om dit voor elkaar te krijgen is om de call-to-actions (CTA) juist in te richten. CTA's zijn bijvoorbeeld afbeeldingen, teksten en/of buttons die uw bezoekers over halen om een specifieke actie te ondernemen. In feite geeft u met een CTA aan wat iemand kan doen op uw website.
Het is belangrijk om er voor te zorgen dat iedere pagina één call-to-action heeft. Hiermee geeft u duidelijk weer wat het doel is van de pagina en is dit gelijk duidelijk. Als u meerdere knoppen toe zou voegen dan verliest de bezoeker van uw website de focus en komen ze niet terecht bij dat gene waar u wilt dat ze terecht komen. Denk dus na wat het juiste doel is van de pagina. Het is ook belangrijk dat de call-to-action zich onderscheidt van het ontwerp van de pagina. Het moet duidelijk zichtbaar zijn en niet worden gemist. Als de knop te veel verwerkt zit in het ontwerp van de pagina dan zal deze minder klikken genereren. Zorg dus vooral dat het opvalt: wees niet bang om een aparte kleur te gebruiken!
Metadata is wat er verschijnt op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines wanneer een website voor bepaalde zoekopdrachten verschijnt. Het bevat de titel van de pagina en de bijbehorende metabeschrijving. Als we het hebben over de paginatitel is het nog steeds een van de belangrijkste rankingfactoren voor een zoekmachine als Google. U moet er dus voor zorgen dat de titel voor iedere pagina correct is geoptimaliseerd. Dit betekent dat u het relevante trefwoord toevoegt aan elke specifieke pagina en ervoor zorgt dat uw paginatitel niet te lang is. Als uw paginatitel namelijk te lang is dan kapt Google deze af. U zou niet willen dat potentiële bezoekers niet de volledige titel kunnen lezen.
Als u uw metabeschrijvingen optimaliseert met duidelijke en aantrekkelijke delen van wat potentiële bezoekers op uw site kunnen vinden dan wordt het voor hen gemakkelijker om te zien of de informatie waar ze naar op zoek zijn ook echt op de pagina staat. Hoe waarschijnlijker het is dat potentiële bezoekers denken dat uw site een antwoord op uw zoekopdracht zal bieden, hoe meer verkeer een pagina krijgt.
Het is belangrijk om er voor te zorgen dat elke pagina op de website fatsoenlijke inhoud bevat, ten minste 300 woorden. U moet er rekening mee houden dat u Google niet als uw publiek hoeft te beschouwen. U schrijft ten slotte voor die bezoeker, en niet voor Google. De missie van Google is alle informatie over de hele wereld te organiseren en de best mogelijke antwoorden te bieden. Daarom is het schrijven van kwaliteitsinhoud voor uw publiek iets wat eigenlijk vrijwel gelijk bij Google tot goedkeuring zal leiden.
Het schrijven van kwaliteit wil zeggen dat het gaat om originele inhoud, het is daarom belangrijk om dubbele inhoud met andere websites te voorkomen. Het moet ook niet zo zijn dat de pagina is gevuld met trefwoorden in de tekst. De bezoeker van uw site heeft geen baat aan een met trefwoorden gevulde tekst omdat dit de leesbaarheid vermindert.
Check de zoekmachine prestaties van uw website en ontvang gepersonaliseerde verbeterpunten in slechts enkele klikken. Geheel vrijblijvend!
bekijk deze dienstAl meer dan 20 jaar is Randstad Zonweringen de specialist voor binnenzonweringen, buitenzonweringen, rolluiken, terrasoverkappingen en garagedeuren in Hoofddorp.
bekijk deze case