Neem contact op
Over EchtHaar Kliniek

EchtHaar Kliniek zorgt er voor dat mensen weer kunnen stralen. Meer dan genoeg mensen kunnen er last van krijgen: haarverlies. Of ze hebben andere problemen met het haar, zoals dunner wordend haar. EchtHaar kliniek biedt hier voor op maat gemaakte haarreconstructies met echt haar aan. Met inmiddels vier vestigingen en ruim 3500 klanten kunt u gerust stellen dat een van de grootste leveranciers is op het gebied van haarwerken. Zoals ieder gezond bedrijf wil EchtHaar Kliniek graag doorgroeien en daarvoor hebben zij bij ons aangeklopt.

In 2016 hebben wij al gewerkt voor EchtHaar Kliniek, maar onze wegen scheidden aan het einde van dat zelfde jaar. Na samengewerkt te hebben met verschillende bureaus hebben zij ervoor gekozen om ons in augustus 2018 toch weer eens op te bellen en de samenwerking weer voort te zetten.

Probleem

Bij EchtHaar Kliniek kan men een brochure aanvraag indienen. Door deze in te vullen ontvangt het bedrijf de NAW gegevens van de lead en vervolgens sturen zij per post de brochure op. Om te kunnen groeien wil EchtHaar Kliniek graag hun klantenbestand uitbreiden met een van te voren bepaalde snelheid. Dit betekent dat het aantal brochure aanvragen moet stijgen om dit te realiseren.

Het bedrijf is in de afgelopen jaren echter meermaals van bureau gewisseld en dit heeft ook geleid tot verschillende strategieën, waardoor het overzicht ietwat kwijt was en de resultaten terug liepen.

Verder is uit meerdere analyses gebleken dat het verschil tussen de SEA en SEO resultaten erg groot was. De afhankelijkheid van SEA is te groot.

Strategie

Allereerst zijn we begonnen met het analyseren van het Google Ads account. Bij Ads kost immers iedere klik geld en daardoor is het van belang om dit zo snel mogelijk te verbeteren. We hebben daardoor gekeken naar de nieuwe campagnes van de vorige bureaus en naar onze campagnes uit 2016. Vervolgens hebben wij per keyword en categorie gekeken welke campagne het beste heeft gepresteerd. Hierna zijn wij alle ads gaan vernieuwen en zijn alle campagne-instellingen weer strak ingesteld.

Om de afhankelijkheid van SEA te verminderen hebben extra veel focus gelegd op SEO. Op deze manier is het bedoeling meer “SEO-aanvragen” te realiseren, waardoor de kosten op SEA omlaag kunnen.

Als laatste hebben wij nog meerdere vernieuwingen aan de website aangebracht in de hoop de conversieratio van de website te verbeteren.

Resultaat

Hoewel het behalen van de gewenste targets nog steeds een uitdaging is hebben we gemerkt dat er wel degelijk winsten zijn behaald. Zo is de conversieratio aan het stijgen en komen er tegenwoordig meer SEO aanvragen binnen dan ooit te voren. En uiteraard hebben we wel al het target af en toe behaald. 😉

EchtHaar Kliniek

  • Bedrijf

    EchtHaar Kliniek 

  • Datum

    Sinds 1 september 2018 

  • Type campagne

    Google Ads, SEO, 

  • Doel

    Meer conversies realiseren

  • Website

    http://www.echthaar.nl

Uitdagingen zijn om aan te gaan en dit was één van de grootste!

Internetiq Team

Wilt u ook meer leads?

Onze specialisten scannen uw account en u ontvangt een krachtig advies.

Vraag de scan aan!