Neem contact op

Display advertenties worden dikwijls vertoond als banners waarin producten of een merk worden gepresenteerd. Het is een effectieve methode om consumenten bewust te maken van producten en-/of merken. Een klein experiment leert ons dat een (eventuele) grote doorbraak in display advertenties mogelijk is.

Display adverteren in het kort

Display adverteren is het plaatsen van advertenties op het internet. Deze advertenties worden geplaatst in de vorm van banners of tekstlinks. Wanneer er banners ontworpen zijn worden deze op verschillende plaatsen op het internet geplaatst en vertoond. Waar de banner geplaatst wordt op het internet is afhankelijk van de plaats waar de doelgroep zich bevindt.
Met online display adverteren kunnen boodschappen op het juiste moment bij de juiste persoon terecht komen. Dit wordt doelgroep targetting genoemd. Middels doelgroep targetting wordt er gestreefd naar een hogere conversie. Mede door doelgroep targetting kunnen bedrijven efficiënter media inkopen. Bedrijven weten precies waar hun doelgroep zich bevindt. Hierdoor wordt er een beeld geschetst van relevante plekken op het internet. Display adverteren is uitermate geschikt voor degene die graag meer naamsbekendheid willen creëren.

Een klein verschil maakt groot

Uit een recent onderzoek is gebleken dat mensen advertenties beter opslaan wanneer er kleine verschillen in de advertenties zitten. In een experiment waarin verschillende advertenties getoond werden, werden de advertenties met een klein verschil in iedere advertentie beter onthouden. Tevens kreeg men een positievere houding ten aanzien van dat merk of product. Een verklaring hiervoor is dat de hersenen door de kleine verschillen in de advertentie, harder moeten werken om de advertentie te herkennen. Display advertenties die herhaaldelijk getoond worden zonder enige verandering, worden via een kort onbewust proces opgenomen. Display advertenties met een klein verschil daarentegen, worden door een langer onbewust proces geleidt, waardoor deze beter verankerd worden in het brein.
Een voorbeeld van een klein verschil in een advertentie is dat in één advertentie het logo aan de rechterkant staat en in de andere advertentie het logo aan de linkerkant staat. Het principe werkt alleen wanneer er meerdere varianten zijn met kleine veranderingen van een display advertentie. Tevens werkt het principe het beste bij goedkopere producten. Bij goedkopere producten wordt er namelijk minder lang nagedacht over de aanschaf.

Optimaliseren van uw display advertentie

Display adverteren is dé manier om op te vallen bij potentiële klanten. Banners worden onbewust vaak opgemerkt door consumenten wanneer zij ergens naar zoeken. Display advertenties zijn de manier om merkbekendheid te creëren. Display adverteren leent zich erg goed voor verkoopgerichte activiteiten. Met een klein verschil verwerkt in meerdere advertenties wordt de conversie van uw display advertenties wellicht nog hoger!

Bent u nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van Display adverteren? Neem dan contact op met Internetiq. Wij helpen u graag met al uw vragen.