Neem contact op

Een keyword analyse wat kun je ermee?

Keywords zijn zoektermen waarmee zoekmachine optimalisatie specialisten dagelijks werken. Het zijn de zoekopdrachten die internetgebruikers dagelijks vele miljarden keren intypen in zoekmachines als Google, Bing en DuckDuckGo. Omdat zoekmachines graag een goede aansluiting vinden op deze zoektermen, geven zij een waarde aan webpagina’s. Deze waarde wordt mede bepaald door de zoekwoorden die erop staan en onder andere het aantal keren dat zij voorkomen.

Wat is een Keyword Analyse?

Bij een analyse van keywords wordt er gekeken naar uw website. Hierbij kijken wij hoe vaak bepaalde zoekwoorden voorkomen (keyword density). Daarnaast kijken wij welke zoekwoorden relevant zijn voor uw website. Vaak zijn er zoekwoorden die gewoonweg ontbreken en waaraan gemakkelijk een onderwerp gewijd kan worden.

Waarom een Keyword Analyse?

Vaak worden er websites gebouwd waarbij de eigenaar van te voren geen rekening houdt met het targetten op bepaalde zoekwoorden. Terwijl dit van grote invloed is op succes op internet. Het kan bijvoorbeeld zomaar voorkomen dat u uw website richt op “herenschoenen” en dat het zoekwoord “herenschoenen” weinig tot niet voorkomt.

Waar bestaat het uit?

Bij een Keyword Analyse proberen we antwoord te krijgen op de volgende vragen:

  • Wat zijn de huidige zoekwoorden voor uw website?
  • Welke zoekwoorden hebben een hoog zoekvolume?
  • Hoeveel concurrentie is er op deze zoekwoorden?
  • Sluiten de zoekwoorden goed aan bij de diensten of producten van de website?
  • Zijn er nog overige belangrijke zoekwoorden die aan uw website kunnen worden toegevoegd?
  • Op welke zoekwoorden zijn hoge posities in zoekmachines haalbaar?

 

Voor wie is een Keyword Analyse geschikt?

Het is verstandig voor bedrijven of personen die aan zoekmachine optimalisatie doen eerst een keyword analyse uit te voeren. Zij kunnen dan voordat ze de daadwerkelijk optimalisatie werkzaamheden gaan starten bekijken welke zoekwoorden relevant zijn. Bij Internetiq maken wij bij de start van zoekmachine optimalisatie altijd eerst een keyword analyse.

Wat zijn de voordelen?

Het voordeel van een keyword Analyse is dat er bij een zoekmachine optimalisatie traject van te voren informatie beschikbaar komt over belangrijke zoektermen. Met deze zoektermen worden de webpagina´s geoptimaliseerd en zullen hierdoor hogere posities in Google innemen.

Wat zijn de kosten?

Bij Internetiq voeren wij altijd tijdens de start van een zoekmachine marketing pakket een Keyword Analyse uit. Maar we kunnen ook een analyse maken voor een website waarbij geen zoekmachine marketing pakket gewenst is. De kosten zijn afhankelijk van de grote van de website en het aantal bezoekers dat u heeft.

Voor meer informatie over de zoekmachine marketing pakketten of een keyword analyse kunt u contact met ons opnemen.